CURS DE MINDFULNESS
642
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-642,bridge-core-2.3,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-21.7,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.2.0,vc_responsive,elementor-default
 

CURS DE MINDFULNESS

Curs d'introducció al Mindfulness per a cultivar la calma

DURADA

El curs té una durada de 12 hores repartides en 8 sessions de 90 minuts.

 

CALENDARI

Les sessions es realitzaran en divendres, de 19 a 20:30h.  EL CURS COMENÇA DIVENDRES  16 OCTUBRE 2020

 

PREU: 140€

( Alumnes del centre 130€ ) Inclou dossier de materials escrits i àudios dels exercicis treballats en el curs

 

QUÈ ÉS EL MINDFULNESS?

L’objectiu del mindfulness consisteix en potenciar la capacitat per a centrar l’atenció de manera intencionada en el moment present acceptant l’experiència tal i com és. La millora d’aquesta capacitat s’obté a partir de la pràctica de diferents exercicis que es realitzaran en el decurs del programa.
La pràctica del mindfulness ha demostrat la seva utilitat en la reducció de l’estrès i en la millora de l’autoregulació i les relacions interpersonals.
Els estudis mostren que la pràctica regular del mindfulness, té un efecte positiu en el benestar i la satisfacció personal, a més de millorar diversos aspectes de salut psíquica i física.

 

OBJECTIU GENERAL DEL CURS

Aprendre els elements bàsics de la pràctica del mindfulness i incorporar-los en els diversos àmbits de la vida quotidiana (personal, familiar, laboral, acadèmic…).

 

DIRIGIT A

Persones amb interès en cultivar la consciència plena. No es precisa d’experiència prèvia. Grup reduït (màxim 15 participants)

 

CONTINGUTS DEL CURS

  • Introducció al mindfulness.
  • Funcionament en pilot automàtic i consciència plena
  • Actituds en la pràctica de mindfulness
  • Consciència del cos i del moviment.
  • Mindfulness i processos mentals
  • Aplicació del mindfulness a la gestió de les emocions
  • Mindfulness i realacions interpersonals.
  • Mindfulness a la vida quotidiana

 

METODOLOGIA

El curs consisteix en un aprenentatge experiencial mitjançant exercicis de mindfulness. Les pràctiques proposades seran de curta durada i integrades a la vida quotidiana, per tal d’afavorir un major impacte dels beneficis adquirits.
Aquestes pràctiques s’acompanyen d’explicacions dirigides a millorar la comprensió del funcionament de la ment, de les emocions i de la conducta humana, així com de la interrelació que existeix entre aquests. Es tracta d’un curs eminentment pràctic.

 

DOCENT

Yolanda Martinez.

– Psicòloga Especialista en Psicologia Clínica – Specialist Mindfulness Based Cognitive Therapy – Trained teacher of Mindful Self- Compassion – Doctora en Psicologia

 

Sense el mindfulness seria impossible poder observar i reconèixer la pròpia experiència i viure en aquest món. Encara que pensem que tenim el control conscient de la nostra atenció, el que succeeix és que estem constantment atenent  pensaments sobre el passat o el futur o  reconeixent sols una petita porció del que  succeeix en el present: si el que  experimento m’agrada, vull  continuar;  si el que experimento no m’agrada, vull que desaparegui.

 

“Parar atenció de manera intencionada al moment present, sense jutjar”

 

No importa què et fa apropar al mindfulness: potser la curiositat, potser aprendre a relaxar-te, a sentir-te millor amb tu mateix, a no  atacar a la primera i a millorar el teu autocontrol, a prendre decisions, a millorar la teva salut, a reduir l’estrès i l’ansietat. Sigui quina sigui  la motivació, el mindfulness t’ajudarà a sentir-te millor.